Popular Posts

Tuesday 27 December 2016

Fikiranku ... carikan hatiku


Bicara indah ...
"Carilah hatimu pada tiga tempat
Cari hatimu
Sewaktu bangun membaca Al-qur'an
Jika kau tidak temui
Cari hatimu
Ketika mengerjakan solat
Jika kau tidak temui
Cari hatimu
Ketika duduk tafakur mengingati mati
Jika kau tidak temui juga
Maka berdoalah kepada Allah
Pinta hati yang baru
Kerana hakikatnya
Pada ketika itu kau tidak mempunyai hati".

-Imam Al-Ghazali-

XxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxX


Mohonku
"Ya Allah bentuklah hatiku
Hingga menjadi manusia yang mempunyai hati
Seperti yang Kau kehendaki
Sehingga aku layak mengemis cintamu"


 -peace-
>__<

Sahabat ...
Dalam dunia akhir zaman ini
Ayuh marilah kita berusaha bersungguh2 untuk menjadi hambaNya yang sentiasa berusaha untuk memanafaatkan baki2 usia dan masa yang dianugerahkan ini untuk kita benar2 mencari redho Allah.

Aktiviti baru ...
Aku mula belajar kemahiran memanah.
Target: In shaa Allah dalam masa 3 bulan aku mahir memanah 'recurve'. Mungkin selepas itu dilanjutkan untuk memanah tradisional atau compound.

Dan yang menariknya bagiku ...
Menyertai aktiviti ini membuatkan aku teruja kerana baruku sedari yang aku sebenarnya 'kidal'.
Langsung menjawab beberapa isu yang pernah bermain dlm kepalaku;
*patutlah kedua2 tangan kanan dan kiriku boleh menulis dengan baik.
*patutlah anak ke enamku juga kidal. (Rupanya diwarisi daripada aku! >__<)
*patutlah aku boleh mengait "cross-stich" dengan melihat design asal secara songsang sisi (laterally inverted).
Dan lain2 perkara lagi
Hmm ...

So...jom belajar memanah!

No comments:

Post a Comment