Popular Posts

Sunday 1 January 2017

Lukis jea ... tika aku jatuh

Lukis jea ... saat kamu jatuh dan berasa sendirian , gantungkan harapan padaNya

Selagi kamu yakin Dia ada ...

Saat aku jatuh dan berasa sendirian ...
Itulah saatnya ketika aku membawa diri jauh daripada semua yang pernah mengenaliku. Berada di daerah asing yang tidak pernah aku jejaki sebelumnya.

Saat itu ...
Tika segalanya terlalu asing
Aku meniti hari- hari yang panjang
Bagaikan tiada penghujung

Melihat riak-riak air permukaan sungai
Kolek-kolek kecil meluncur
Kelong-kelong ikan
... dan si nelayan muda
Menebar jala

Anak-anak kampung
Pagi ke sekolah
Petang mengayuh basikal ke kebun
Di pinggang tersisip parang
Diikat tali rapiah
Tersungkip senyum melambai

Sedang aku saat itu
Masih hanyut
Dalam mimpi yang tak sudah
Mengharap mentari terik
Membakar perit
Membangunkan aku


-peace-
>__<

... dan saat itu juga aku belajar erti pasrah
Dan pasrah itu adalah apabila kita sudah tidak punya pilihan melainkan berserah ...




No comments:

Post a Comment