Popular Posts

Tuesday 6 May 2014

Dialog hati n akal

Dialog akal dan hati ...

Akal : Kenapa termenung panjang?
Hati  : Tak yah sibuklah!
Akal : Laa ... tegurpun marah?
Hati  : Aku punya hal kenapa kau pulak yang sibuk?
Akal : Hmm ...
Hati  : Aku tak suka orang masuk campur urusan aku!. Lagipun kalau aku  cerita bukannya kau boleh buat apa-apa pun. Membazir masa jea cita!
Akal : Laa ... macam tu pulak?
Hati  : Yelah! Macam tulah. Nanti aku cita sikit kau pandai-pandai buat rumusan kau sendiri untuk judge  aku!.
Akal : Laa ... pulak!
Hati  : Apa pulak pulak?. Kau tak faham aku ... so jangan nak memandai-mandai!
Akal : Huh?
Hati  : Hah! Tak payahlah nak buat naif sangat! (dengan nada mengejek)
Akal : Okey ... maaf kalau ... (tak sempat habiskan ayat pun)
Hati  : Apa maaf maaf?(Nada sakit hati)
Akal : Laa ... lagi?
Hati  : Eeee!!! Tak payahlah nak buat innocent sangat!
Akal : Ok maaf.(cuba baiki keadaan)
Hati  : Eeeee!!!! Tak yahlah nak buat baik sangat!. Sajakan nak biar aku ni nampak teruk!!
Akal : Pulak! (Pening akal dibuatnya)
Hati  : Tak payah nak pulak-pulak ye. Aku tahu kau saja nak sakitkan hatikan?
Akal : (Hilang akal dibuatnya...tak tahu bagaimana nak memuaskan hati , akal cuba memandang dengan mata hatinya)
Hati  : Apa pandang pandang?
Akal : Heee (Tersengih sebab dapat idea)
Hati  : Apa sengih-sengih macam kerang busuk!
Akal : Awak comel! Comel sangat!! (Kata akal sambil berlalu pergi)
Hati  : Eerrgg?! (Hati mulai keliru ... nak marah ke nak suka!!)
Ahh! Suka hatilah!!! (Akhirnya hati bersuara menutup perbualan sia-sia antara hati dan akal.

Idea merapu ... bila kebosanan melanda tahap gaban

Hati seperti sehelai daujjùùùùdibajai disirami pohonnya maka segarlah ia.      Dibiar tanpa hirau ...
maka layu dan keringlah ià.


No comments:

Post a Comment