Popular Posts

Monday 16 August 2021

Lukis jea ... kaligrafi

Lukis jea ... jom berkaligrafi.

Hmm ... kenapa tiba2 nak berkaligrafi?
Jawapannya ... kerana dah habis semua teori pendidikan seni visual tingkatan 4 aku ajarkan melalui kelas online kepada anak2 murid seniku! (Semuanya gara2 virus covid-19 yang menyebabkan tiada pengajaran secara bersemuka dapat dilaksanakan).

Maka terpaksalah aku memikirkan aktiviti yang boleh dibuat dan dipantau secara online utk aktiviti kelas seterusnya.
'3-D Calligraphy' adalah antara aktiviti yang 'bersih' , mudah dan menggunakan alatan yang mudah didapati.

... dan seperti biasa  , aku akan mencuba dahulu sebelum mengarahkan anak2 didikku melaksanakannya sebagai tugasan.

Itulah jawapannya.😉

... dan hari ini , 16 Ogos 2021 - sahlah sudah perletakkan jawatan pm. Sejujurnya aku rasa sedih ... marah n geram!
Awat pasal?
Yelah ... ketika kita masih bertarung dengan ancaman dan serangan Covid yang semakin mengganas , tetap ada yang ingin menangguk di air yang keruh!!😡

Aku sudah tidak percaya , kononnya adalah demi kepentingan rakyat.
Semuanya adalah demi kepentingan diri dan cita2 sendiri yang digendung sejak dulu sampai kini.
Pada aku ... merekalah toksik negara!.

Maaf ya andai kalian tidak sefahaman denganku. 
Kita masing2 punya pemikiran dan pendirian.

Akhir kalam,
Ayuh sama2 kita doakan agar pemimpin yang bakal menerajui negara kita adalah terdiri dari bijakpandai yang mampu mentadbir negara dengan baik dan mereka ini punya hati yang sentiasa terikat kepada Allah (s.w.t) dan jiwa mereka sentiasa takut akan kemurkaan Allah. 

Aamiiinnnn

-Aku sayang Malaysia-

-peace-
>__<


 

No comments:

Post a Comment