Popular Posts

Tuesday 6 June 2017

Lukis jea ... teruskan perjalanan

Lukis jea ... teruskan perjalanan

Lama sangat rasanya aku tak melukis.
Adapun hari tu masa jaga periksa pertengahan tahun.
Lukis gambar anak murid yang langsung tak bersungguh menjawab soalan peperiksaan ...

kalaulah dia orang tahu, cikgu bersengkang mata menyiapkan soalan2 peperiksaan tu.
Aku sendiri ada 4 set soalan yang perlu disiapkan...
complete dengan Jadual Spesifikasi Item dan Skeema Jawapan.

Ingat senang ke nak buat soalan. Lebih2 lagi kalau setakat baru belajar tak sampai 3 bab tapi nak buat soalan ikut format SPM!.

Itu belum bab menanda ... fizik ting 4 , 3 set ... fizik tingkatan 5 , 3 set ... sains tingkatan 4 ... 2 set, walaupun 2 set tapi untuk 2 kelas ...

Cuba kira berapa bundle skrip jawapan nak ditanda!

Itu tak termasuk kerja2 lain...laporan2 aktiviti/program, minit2 mesyuarat ....

Cuti 2 minggu tapi kerja dibawa balik boleh tahan banyaknya ... 3))
Hanya golongan guru dan yang kahwin dengan guru sahaja akan faham ...
(Hrmm...harap tak nyesal kahwin ngan guru '3))

Inilah hasilnya ... teruskan perjalanan

Hidup ini suatu perjalanan.
Di mana dan bila kita kan sampai ke penghujungnya ... tetap merupakan satu rahasia ... misteri sulit yang tersimpan dalam pengetahuan yang Maha Mengetahui.

Andai penghujung jalanku sudah hampir ...
Maafkan aku ya teman , sahabat ... juga semua yang hadir atau pernah hadir di hati dan dalam hidup aku ini.

Juga maaf ya buat semua yang pernah kusakiti sama ada sedar mahupun tidak.

Sebolehnya aku sememangnya ingin sekali membahagiakan dan berharap aku menjadi punca sesiapapun tersenyum bahagia.
Tapi ... mana mungkin begitu.
Sifat kita sebagai manusia ... penuh kekurangan dan dalam keterbatasan waktu  dan umur yang kita miliki ...

Sahabat ... teman ...
Andai tiba saat aku pergi ...
Doakan aku agar pergiku dalam redhoNya.
Biar aku kembali kepada penciptaku dalam keadaan paling
Polos mengharap hanya cintaNya.

Setia dan tidak sekali2 pernah menduakanNya ...
Dalam dakapan kasih dan rahmatNya
Allah yang Esa ... tuhanku yang satu.

-peace-
>__<

No comments:

Post a Comment