Popular Posts

Sunday 23 October 2022

Lukis jea ... "Dancing monkeys"

 

Lukis jea ... 'dancing monkeys'

Saja-saja menghabiskan masa melukiskan kebahagiaan monyet-monyet ini menari.

Kenapa monyet?πŸ€ͺ

Hmm...mungkin kerana kerjayaku sebagai seorang guru ???? πŸ˜±πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Hahaha...jangan salah faham.
Maksud aku , sebagai seorang guru , aku sememangnya selalu melihat anak2 murid berbuat nakal, bising, mengejek , mengusik satu sama lain ... dan disebalik kenakalan mereka itu ,ianya tetap membawa kebahagiaan.πŸ˜‰

Semuanya bergantung kepada bagaimana kita menerima kenakalan tersebut.
Pada aku , semua itu adalah sebahagian daripada proses perkembangan minda, emosi dan sosial skill yang membantu meningkatkan kematangan mereka.

Jangan pula ada yang kata, aku menyamakan anak2 muridku dengan monyet🀦‍♀️🀦‍♀️🀦‍♀️🀦‍♀️

Ianya adalah analogi semata2.

Yang penting, emosi bahagia dan ceria yang ingin aku lahirkan daripada lukisan ini.

Hmm...sebenarnya aku sekarang ni berada di klinik gigi. Bawa anak aku buat pemeriksaan gigi. Tengah2 sarapan pagi tadi tiba2 gigi gerahamnya terepih (pecah sedikit).
Aku syak , mesti ada lubang pada gigi tersebut ... dan sangkaan aku betul.
Cumanya lubang itu dah terlalu besar dan dah sampai ke akar/saraf gigi.
Yang peliknya , anak aku ni tak pula rasa sakit gigi. Kalau ikutkan dia, tidak mahu dia mengikut aku ke sini. Aku yang berkeras, khuatir nanti masa belajar sakit gigi lagi susah. 

Sekarang dia sedang menerima rawatan 'tampalan sementara' sebelum membuat temujanji lain utk rawatan saraf gigi.

Hmm...cukuplah celoteh hari ini.
Hingga berjumpa lagi.

Akhir pesanan...
"Ayuh kita sama2 menjadi hamba Allah yang baik dan sama2 berusaha utk membina keluarga yang setiap ahlinya mencintai Allah dan sentiasa berusaha menjadi hambaNya yang bermanafaat buat umat ini dan agama ini.

-Salam persaudaraan-

-peace-
>__<
 

No comments:

Post a Comment