Popular Posts

Saturday 27 March 2021

Lukis jea ... teman seperjuangan

 

Lukis jea ... teman seperjuangan
            
Ku lakarkan wajahnya sebagai tanda kenangan dan penghargaan bahawa kami satu ketika pernah bekerja bersama.

Semoga Allah memberkati dia dan aku sendiri dalam laluan kehidupan kami masing2 seterusnya. 

Alhamdulillah, teman seperjuanganku ini diamanahkan Allah utk mengorak  setapak lagi  langkah sebagai pentadbir.
Semoga beliau berjaya memimpin amanah di bawahnya ke arah mengEsakan Allah.

Aku?
Aku punya cita aku sendiri.
Punya alam aku sendiri dan punya pemikiranku sendiri. Mungkin tidak yang terbaik  namun inilah yang aku mahu.
Pengalaman hidup mengajarku utk terus bahagia dengan pilihan sendiri.

Kamu?
Punya cita?
Punya pilihan?

Seharusnya ... ya!
Kerana tiap kita dikurnia Allah akal dan keinginan.
Dan pastinya kita akan dipertanggung jawabkan atas tiap perkara tersebut.

Apapun pilihanmu, kamu pasti ada alasan yang tersendiri.
Nasihatku... pastikan alasan itu boleh membawamu ke syurga Allah.

Kita usaha ... tawakal ... dan berdoa.
Moga Allah terima setiap amal kita sebagai amal kebaikan dan membolehkan kita menjadi tamuNya di syurga kelak.
Apa yang lebih indah dari memasuki syurga Allah?

Moga kita semua kan bertemu kelak di sana.
Aamiiinnnn

-peace-
>__<




No comments:

Post a Comment