Popular Posts

Tuesday 19 March 2019

Lukis jea ... baby comel



Lukis jea ....melihat senyuman baby ni saja sudah cukup buat aku tergoda utk melukis wajahnya.
Comelkan dia 😍

Saja aku gandingkan sekali dengan wajah sebenar baby ni.
Bolehlah sama2 kita nikmati kecomelannya

Alhamdulillah ... sedikit bakat yang dipinjamkan Allah buatku. Sekurang-kurangnya aku mampu mengukirkan senyuman di wajah orang lain ...
Dan yang membuatkan aku lebih bersyukur ialah ... melukis ini mampu membuatkan aku rasa tenang ... dan 'reduce'kan intensiti stress yang adakalanya di luar kawalan.
Stabilkan kembali perasaan ... sebab walaupun hanya menjadi guru biasa yang terlalu biasa-biasa, adalah tidak wajar bagi aku untuk melempiaskan emosiku yang terganggu kepada anak2 murid atau orang sekeliling.

Emosi terganggu?.
Hrmmmm...
Biasalah ... hidup ada pasang surutnya.
Ada kalanya ... orang lain nak sangat diri mereka difahami sedangkan mereka sendiri gagal memahami kita.
Ada kalanya kita juga berbuat silap ... itu lumrah manusia biasa macam aku yang terlalu biasa-biasa.
Persoalannya ... perlukah diperbesar dan diperpanjangkan kesilapan itu hingga lautan yang tenang pun bergelora?
Sebabtulah ... memaafkan itu lebih baik.
Cuma masalahnya ... ada orang yang hanya akan menghulurlan kemaafan setelah kita 'sujud' di kakinya agar dapat ditenyeh2 muka kita ni ... barulah dia puas hati gamaknya.🤣🤣🤣

Kalau itulah rupanya ... baik kita abaikan saja manusia2 spesies ini.
Dahlah tak mampu memahami kita ... memaafkan pun amat berkira ... ego pulak melambung tinggi.
Selagi boleh kita layankan ... kalau dah over d limit ...lantaklah kau. Aku abaikan ...

Tq sebab sudi menikmati lukisan aku ni.
Dan ... sudi baca coretan aku yang merapu.
Jadi manusia yang memahami dan memaafkan ya sahabat



-peace-
>__<

No comments:

Post a Comment