Popular Posts

Saturday 10 November 2018

Lukis jea ... perjalanan?

Lukis jea ... 'Perjalanan?'
Inilah aku ... pergi kursus keibubapaan
Ceramah dan ceramah ... yang tak best diselitkan idea2 politik. Hrmm...aku sudah ada pendirian sendiri. Tak perlu nak sogokkan aku dengan idea kalian.

Makanya ... cam biasa, acap kali ~ mengalih perhatianku dengan melukis membuatkan aku mampu bertahan hingga tamat program.
Ops...walaupun tangan dan mataku sibuk dengan lukisan yang tak seberapa ni, telinga aku tetap mendengar apa yang mahu aku dengar. 

Lukisan ni tak siap lagi ... nanti2 bila ada kelapangan akan aku sambung.
Bila aku lihat balik lukisan ni ... aku perasankan sesuatu. Dalam banyak perkara yang duduk di kepala ni ... tiap kali aku nak melukis, gambaran 'perjalanan' yang tak sudah ... atau gambar sampan kosong terdampar ... atau paling2 bunga teratai di tasik, sering je terlintas dan tergambar di fikiran.
Dan ...
Lakaran 'perjalanan tak sudah' lebih dekat di hati.
Mungkin juga kerana hidup ini sememangnya adalah satu perjalanan yang kesudahannya adalah suatu misteri.
Bila ... di mana ... dan bagaimana ...
Yang pasti ... aku amat sedar bahawa aku tiada pilihan melainkan masuk ke syurgaMu Ya Allah.
Doaku ...
"Ya Allah ... bebaskanlah aku dari belenggu dunia yang menarik aku jauh dari redhaMu.


Akhir ... inilah hasilnya ... 13 November 2018
Moga sedikit usaha ini mampu membahagiakan orang lain yang sudi melihat.
Seorang sahabat komen ... "Road to taken?"
My answer: Yup! Life is about choices
-peace-
>__<

No comments:

Post a Comment