Popular Posts

Wednesday 23 November 2016

Lukis jea ... Izinkan aku

Lukis jea ...

Maafkan  aku
Kerana terus bermimpi
Akan dunia yang damai
hutan menghijau disinari langit biru
Lautan berombak melambai mesra
Menari si camar mengikut gelombang
Membuai bahagia di alam nyata

Ampunkan aku
Masih menggantung harap
Melihat kuntum senyum dibibir kasih
Mengucap salam seisi alam
Santun berbudi menabur bakti
Pendukung amanah tegak berdiri
Pemimpin terpuji mengota janji
Negara berdaulat tetap diimpi

Izinkan aku
Memohon maaf ... memohon ampun
Atas segala alasan tercipta
Atas batas yang direka
Menghalalkan diri hanya untuk berkata
"Inilah saja kudrat yang ada"
Jihad hanya sekelumit cuma
Umur sudah di hujung senja

Izinkan aku
Maafkan aku ... ampunkan aku
Hanya mampu kutitip doa
Tika sujudku mencium bumi
Sedang islamku diinjak keji
Saudaraku dihukum mati ...



-peace-
>__<


No comments:

Post a Comment