Popular Posts

Wednesday 8 April 2015

Fikiranku...Bolehkah aku pinta itu?

Lukis jea...air yang mengalir turun itu dapatkah ditahan?

***Hidup ini bagai mencoret buku***ojai
Sehelai demi sehelai
Tercatat kisah demi kisah
Umur darab 365 helaian telah tertulis
Sudah ribuan cerita
Sudah ribuan tawa
Sudah ribuan air mata
Sama saja timbang beratnya

Tapi mengapa ya?
Air mata juga yang lebih membekas
Helaiannya sering saja terselak
Menggores luka yang lama menguping
Menghimpit semakin dalam
Segala rasa yang cuba dipendam diam
Membongkar dengan rakus
Meratah tenang yang dipertahan

Baki umur darab 365
Tolong janjikan cerita suka
Sebab aku sudah jemu muak jelak
Membelek kisah duka
Kalau boleh aku pinta
Padamkan saja cerita itu dan itu
Pada helaian yang nilai diriku
Sudah tiada ...
Koyak buang jauh jauh
Biar aku sendiri boleh lupa
***Dan tak sedar akan wujudnya***

Bolehkah aku pinta itu?
-peace-
>__<
-tAk sUkA-

No comments:

Post a Comment