Popular Posts

Monday 1 September 2014

Lukis jea ... Halilintar


Lukis jea ... Halilintar


Teringat aku cerita sewaktu aku masih seorang pelajar di MRSM... Salah satu program yang dijalankan merupakan program motivasi yang bertujuan untuk menimbulkan semangat patriotik dlm jiwa kami.

Maka kami di bahagikan dalam kumpulan.
Tiap kumpulan harus memilih satu nama mewakili / lambang kumpulan.
Kami memilih 'Halilintar' sebagai nama kumpulan dan sewaktu perbentangan , kami mendapat kutukan teruk dari cikgu Ghani .... Heee...
Ingat lagi kata2nya yang memperkecil2kan pilihan kami ... "Halilintar... apa yang hebat sangat kamu orang hingga nak  namakan kumpulan halilintar?!.  Bla bla bla ...(meneruskan kutukannya!).
Aku yang membentangkan nama dan ciri2 istimewa kumpulan kami rasa "sakit hati" sangat dengan cikgu Ghani!!!!

Masa tu aku bengang dengan cikgu Ghani tapi sekarang aku faham ... Provokasi itu sekadar mengajar kami mempertahankan pendapat dan harus bijak mengawal emosi.
Terima kasih cikgu ... Andai saja cikgu membaca coretanku ini...




                                  -peace-
                                    >__<

Mungkin bagi orang2 tertentu - aku ini tak ubah bagai halilintar yang hadirku hanya mengundang gundah ...

No comments:

Post a Comment