Popular Posts

Friday 8 August 2014

Pasti ada tempat untuk semua...




Pasti ada tempat untuk semua...


Zaman kecilku dulu tumbuhan jenis ini menjadi hiasan dinding veranda depan rumah.

Hari ini aku memerhati
tumbuhan ini subur memanjat dinding batu   sekolahku...


(Telah acap kali ku lihat sebenarnya iaitu setiap  kali berjalan menuju ke bilik guru).

Bezanya hari ini aku memerhati dan menikmati kecantikannya ... Lalu aku pelajari sesuatu ... Maka aku melakarnya
di sini.

   'Pasti ada tempat untuk semua'
Dan
  'Tiada yang dijadikanNya sia-sia'

Hatta dinding batu yang tidak punya perasaan atau saluran air yang hanya berfungsi bila hujan turun.









                (Hmm...tiba-tiba teringat pula coretan tentang 'hujan' yang pernah ku baca ...

    ...tanpamu hujan aku mungkin tidak menghargai akan kecantikan puing-puing warna yang
            menyisir langit ... )




                                




   -peace-
         Hujan ... Tolong jangan membenci ...


No comments:

Post a Comment