Popular Posts

Saturday 6 July 2019

Lukis jea ... "menghilir kita"

Jom bermain warna..."menghilir kita"

Lukis jea ... 'Air terjun ... menghilir kita'
Lama sangat tak bermain warna ... mengikut rasa hati ... bersenang2 menenangkan minda dan perasaan.
Tak penatkah duduk mewarna?
Physically ... penatlah. Balik meeting, lepas solat zohor gitue , aku mula mewarna.
Tak yah lukis2 ... warna je terus.
Siapnya bila?
Campur tolak ... pukul 11 malam baru siap. ( tapi itu termasuklah waktu solat ... sediakan makan malam ... layan suami makan (opss...aku tak makan malam. Nak  kurangkan risiko obes sebab aku ni malas bersenam) ... termasuklah masa angkat baju dari ampaian dan siram pokok2 dan tanaman2 aku).
Namun walaupun penat  ... tapi minda dan perasaan tenang.  Rasa bahagia ...
Agak2nya macam kebanyakkan perempuan yang suka pergi shopping atau window shopping.
Bak kata adik perempuan aku ... "tak beli pun takpe, tengok2 barang pun dah happy"😊
Itu mereka ... bagi aku 'shopping' itu adalah perkara yang memenatkan. Kalau aku shoppingpun adalah atas dasar tanggungjawab semata2. Istilah 'window shopping' memang takde dalam kamus hidup aku ...
Daripada shopping baiklah tidur ke ... melukis ke ... berkebun ke ... atau tengok ikan kat kolam belakang ke😄.

+++++++×××××÷÷÷÷----------

Jom aku tunjukkan step2 dalam melahirkan 'air terjun' ni
Step 1.
Peringkat ni relaks2 jea...kira cam kita lakar2kan kedudukan objek2 yang hendak kita lukiskan.
Tak payah perfect sangat ... asal nampak ala2 rupanya cukup😉

Step 2 ... jom teruskan💪💪💪
So , sekarang kita mulai perincikan satu persatu.
Tak payah gopoh2 ... masa ni 'take ur own sweet time' sambil menikmati setiap palitan warna itu😊

Step 3 ... dah part2 last
Ni dah kira peringkat2 akhir sebelum kita limpahkan air terjun dalam lukisan tu.

Gitue lah ...

Cukuplah setakat ini aku berceloteh. Harapnya bermanafaat.
Lagi best kalau ada yang rasa bahagia
Barulah rasa usahaku ini macam berjasa😁😁😁

-peace-
>__<

No comments:

Post a Comment