Popular Posts

Saturday, 28 June 2014

Ramadhan

Ramadhan...

Ramadhan yang mulia,
Semoga kemuliaanmu itu akan turut menjadikan aku insan yang mulia di mata tuhanku.

Terima kasih atas kehadiranmu,
Setahun sudah sejak kali akhir bertemumu dulu. Terasa rindu pada keberkatan yang kau bawa tiap kali hadirmu.

Ramadhan,
Pada kesempatan ini , ingin sekali aku merebut peluang meladenimu dengan mesra dan penuh rasa syukur. Izinkan aku mengucupi dan menikmati kehebatan dan segala kelebihanmu. Merasai damai jiwa yang dijanjikan bersama hadirmu.

Ramadhan,
Hari ini aku berpuasa ...
Moga puasaku kali ini adalah puasa terbaik yang pernah kulakukan sepanjang umurku.
Akan Ku cuba menikmati hangat malammu , menzahirkan rasa cinta pada Nya dengan harapan menggunung tinggi agar cintaku berbalas.
Moga siangku jua tidakku cuaikan dengan sia-sia.

Ramadhan,
Terlalu banyak yang terbuku di kalbu hingga aku tidak mampu melahirkannya dengan lidahku. Namun yakinlah , hajatku tulus menerima kehadiranmu kali ini dengan sesungguhnya kerana aku khuatir jika ini adalah pertemuan kita yang terakhir.

Janji tuhanku adalah benar , bila tiba ajal menjemput tidak akan dilambatkan atau dicepatkan walau sesaat.
Pun begitu ... Itu tidak langsung mendukakan aku kerana aku yakin tuhanku maha mengetahui lagi mengasihi dan sentiasa memberikan yang terbaik buatku.

Ramadhan,
Kalau boleh ku berhajat , temukanlah aku dengan lailatul qadarmu. Malam yang dijanjikan dengan beribu keberkatan. Aku ingin sekali menikmati anugerah itu. Anugerah dari tuhan buat para hambaNya.

Akhir kalam ...
Semoga pertemuan kita kali ini akan memberikan kesan paling mendalam di jiwaku hinggakan pertemuan ini kelak akan mampu menjadikan aku pencinta tuhan yang terhebat di sepanjang baki umurku...

Ya Rob ... Terimalah puasaku ... Terimalah ibadahku ... Terimalah aku...

Yang benar,

-aku-